Wednesday, 11 November 2015

STUDY DAY




Hej på er!
Just nu sitter jag hemma i min säng och pluggar. Att studera på universitetsnivå är väldigt annorlunda. Självklart var jag beredd på att tempot och nivån skulle vara betydligt högre än gymnasiet. Men hela sättet att studera på är annorlunda. Systemet, inlämningarna, uppgifterna, upplägget med föreläsningar/seminarier/work shops, allt är annorlunda. Det tar tid att vänja sig vid och jag är fortfarande inte helt bekväm med allt vad det innebär, men det kommer!
Idag måste jag fokusera på att repetera och läsa ikapp de sidorna som jag inte förstått under föreläsningarna.

Nu måste jag fortsätta, hade det varit intressant att jag skriver lite om att studera i England/London kanske?
xo Josefin

Hey!
Right now I'm at home studying. Studying at university level is very different compared to upper secondary school (in Sweden). I was prepared for the level of study and the pace but the whole way of learning is so different. The system, coursework, tests and the different types of classes; lectures, seminars and workshops, nothing is the same. It takes time to get used to and I'm still not completely comfortable with everything, but I'm getting there!
Today I'm focusing on re-capping previous lectures to refresh my memory. 

Now, I have to get back to reading. Would it be interesting if I wrote more about how it's like studying in England/London? Let me know!
xo Josefin 

No comments:

Post a Comment