Thursday, 18 February 2016

SUNSET BY THE RIVER



Idag blir det verkligen bara plugg för min del, jag känner att jag måste läsa ikapp vissa ämnen för att jag inte riktigt förstått föreläsningar. Ännu ett problem med att inte ha engelskan som modersmål när man pluggar i London - man måste översätta allting i huvudet. Jag vet att det är någonting som kommer med tiden men det är ändå irriterande när man inte förstår.

Efter att jag har pluggat ett tag ska vi faktiskt på lägenhetsvisning ikväll, vi får se hur det går. Rummet är egentligen lite över budget så gillar vi det får vi verkligen diskutera hur vi ska göra. Vi får se helt enkelt! Jag håller er såklart uppdaterade om det är så att vi bestämmer oss för att flytta! ;)

Today is going to be filled with boring things - school things. I feel like I need to catch up on some of the subjects we've been studying lately since I can't seem to keep up. Another problem with not having English as my mother tongue when studying in London - I have to translate everything in my head. I know that it's something that comes with time but it's still annoying when you feel that you don't understand.

After I've done some studying we are actually going to view an apartment this evening, we'll see how that goes. The room is a bit over our budget so if we like it we'll have to look over our budget again and see if we can solve it. We'll just have to see! I'll of course keep you posted if we decide to move! ;)







2 comments:

  1. åh fint. Ni ser ut att ha lite vårfeeling ändå :) lycka till med plugget! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jodå, lite vårfeeling börjar man få även i regniga London! :)

      Delete